Kloklippning


Bra tips och trix till alla er som tycker att det är knepigt att klippa klor som är svarta;

Ser ni bilden här ovan?
På undersidan av klon så går en ljus rand, där den randen slutar, där är pulpan.
Klipp då en liten bit innan randen, sen kan man fila enkelt med en klofil tills man närmar sig pulpan. Klofilen är ett bra verktyg att reta pulpan med så att den drar sig tillbaka, för det är ju varken snyggt eller bra med för långa klor!
Klofilen är också bra för de som inte alls gillar att klippa klorna, eller är rädda för att klippa i pulpan. Dock så får man utföra klobehandlingen oftare än vad man klipper!


Nu tycker jag att Melker har för långa klor.
Men han har betydligt mycket bättre klor än vad han hade när han kom till oss för tre år sedan,
som en tvåårig, vilsen, liten hund. Då använde jag mig utav, endast, klofilen. I 1½ år gjorde jag det, tills hans pulpa hade dragit sig tillbaka så långt som jag önskat! Helt awesome.



Så gott folk med hundar som har svarta klor, mitt heta trix till er; håll koll på den "ljusa randen".
Och mitt heta tips till er som tycker det är lite obehagligt att klippa svarta klor; klofilen!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0